پیش فاکتور دریافت فایل
ارتباط آگاهی مدیران مدارس از رسالت و وظایف خود با نقش آن ها در فراهم کردن شرایط مطلوب برای آموزش درس
6121
8,000 تومان
.docx
82 کیلوبایت
توضیحات:
چکیده
با توجه به اینکه آموزش هنر در مدارس نقش پر اهمیت در شناخت و پرورش استعدادها و توانایی هایِ بِالقوه یِ افراد (دانش آموزان) و بروز دادن عواطف و احساسات آن ها دارد و موجب تقویت صفات اخلاقی برتر و روحیه یِ خَلّاق در آن ها می گردد لذا تأثیر هنر بر استحکام بنیه یِ فرهنگ و تمدن مردم، رشد و تقویت صنعت و قدرت اقتصادی جوامع بر هیچ کس پوشیده نیست. از سوی دیگر عواملِ متعددی از جمله؛ محتوا و مواد کتاب های درسی هنر (مخصوصاً در دوره راهنمایی) در تبیین اهداف، معلمین هنر دوره ی راهنمایی، امکانات لازم برای آموزش درس هنر در مدرسه و امکانات بیرون از مدرسه، فرهنگ، وضعیت اقتصادی، علایق و تجربیات قبلی دانش آموزان و دیدگاه و نقش مدیران مدارس دوره راهنمایی تحصیلی، بر اجرای صحیح برنامه ی آموزش هنر، تأثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد. در این تحقیق نقش مدیران مدارس در ارتقای کیفیت آموزش هنر در مدارس راهنمایی و بر طرف کردن مشکلات این فرایند مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این تحقیق بررسی شرایط و واقعیت های موجود در زمینه ی نقش مدیران در بهبود روشهای آموزش هنر است و تغییری در متغیرها به وجود نمی آورد یعنی می خواهد واقعیتی را بیان و توصیف کند. با توجه به این امر از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه ی آماری این تحقیق کلیه ی مدیران مدارس و معلمان درس هنر و معلمان دروس دیگر دوره راهنمایی تحصیلی اعم از مرد و زن در شهرستان ماکو می باشد . بر اساس آمار مدیریت آموزش و پرورش ماکو در سال تحصیلی 91-90 این آمار 189 نفر است. به کمک روش نمونه گیری طبقه ای متناسب، بعد از بر آورد حجم نمونه آماری ، نمونه ای به حجم 67 نفر انتخاب شده است.با توجه به نوع پژوهش ، ابزار گرد آوری داده ها ، پرسشنامه انتخاب شده و بین 67 نفر اجرا شده است. داده های پژوهش با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آمار استنباطی در محیط نرم افزاری SPSS تجزیه و تحلیل خواهد شد

1403/8/21 - مارکت فایل